Innehåll i anmälan

En anmälan bör innehålla följande:

  • Administrativa uppgifter om sökanden.
  • Uppgifter om gällande beslut (om sådana finns).
  • Uppgifter om lokalisering (d.v.s. var verksamheten är eller är tänkt att
    bedrivas) inklusive karta och situationsplanritning.
  • Beskrivning av verksamheten.
  • Uppgifter om förbrukning och hantering av råvaror, bränslen och
    kemikalier.
  • Uppgifter om det miljöfarliga avfall som uppkommer, hur det hanteras,
    transporteras och omhändertas.
  • Uppgifter om vatten- och avloppsförhållanden, utsläpp till avlopp,
    eventuell vattenreningsanläggning etc.
  • Uppgifter om luftutsläpp, utsläppspunkter, eventuell
    luftreningsanläggning etc.
  • En beskrivning av eventuella bullerstörningar och bullerdämpande
    åtgärder.
  • En beskrivning av den kontroll som är tänkt att utföras över anläggningen.
  • Uppgifter om beredskap och rutiner vid eventuella haverier eller spill.

I kommunens blankettbank, under miljö- och hälsoskydd, hittar du en färdig blankett som du kan fylla i och skicka in digitalt. Klicka här för att komma till blanketten.

Senast uppdaterad: 5 januari 2017, 08:57:43

Kontaktperson

Miljöinspektör

Sylvia Jonsson

Telefon: 0934-140 22

Mobil: 070-582 85 74

sijn@robertsfors.se

Miljöinspektör, kollektivtrafik och skolskjutsar

Malin Edin

Telefon: 0934-141 09

Mobil: 070-686 41 09

malin.edin@robertsfors.se